Omega Pharma gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Omega Pharma heeft negentig homeparty's achter de rug - nog negentig in het verschiet.

10 december 2014 door BELGA 2014-12-04 in Passie voor innovatie

De homeparty’s werden in september gelanceerd. Zelfstandige “consulenten esthetiek” laten tijdens “Beauty@Home- party’s” gasten kennismaken met een selectie uit het aanbod verzorgingsproducten van Bodysol, aromatherapie van Phytosun, afslankproducten Vet Binder sticks van XL-S Medical en de make-up van T.Leclerc.

 “De eerste evaluatie is positief”, zegt marketingdirecteur Lieve Pattyn (Omega Pharma).  “Zoals verwacht loop het goed vooral omdat de beleving van beautyproducten in de huiskamer en onder vrienden blijkt aan te slaan.”

Omega Pharma besliste intussen om het aanbod bij te sturen.  “Zo hebben we het aanbod make up van T.Leclerc uitgebreid want voor bepaalde huidtypes en looks hadden we meer referenties nodig. Ook is er een olie van Bio-Oil toegevoegd op vraag van de ambassadeurs, en werd het aanbod van Bodysol verkleind wat het ook voor de consulenten esthetiek eenvoudiger maakt.”  In april 2014 wil Omega Pharma een zomergamma toevoegen met bijvoorbeeld zonneproducten.  Drie maanden na de lancering zijn er al negentig homeparty’s achter de rug en volgen er nog evenveel maar voorlopig blijven die in Vlaanderen. “We denken in 2016 aan Wallonië en hebben onze ervaring ook al gedeeld met buitenlandse collegas, maar in Nederland bijvoorbeeld is het apotheekkanaal beperkt”, zegt Pattyn.

Voor de party’s wordt met 12 consulenten esthetiek structureel samengewerkt. “Het gaat om een combinatie van mensen die met een gerust hart in naam van ons bedrijf in de huiskamers komen, mensen die vertrouwd zijn met de producten, en die ook voldoende commercieel ingesteld zijn.”


  


« Terug naar overzicht