Omega Pharma gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Rechter bevestigt: reclame ‘Bronchostop voor elke hoest’ mag

28 januari 2016 door Caroline Swens - Brand manager cough and cold in Dé partner van apothekers

Nazareth, 27 januari 2015 - Omega Pharma, producent van hoestproduct Bronchostop heeft een door Boehringer Ingelheim  aangespannen kort geding  op alle belangrijke punten gewonnen. Na de keurende instantie voor geneesmiddelenreclame oordeelt nu ook de rechtbank van Amsterdam dat de Bronchostop reclame-uiting ‘Bronchostop voor elke hoest’ is toegestaan. De claim is niet misleidend of onrechtmatig. Bronchostop kan zich blijven inzetten om verkouden consumenten te helpen met het vinden van het juiste hoestproduct.

Over verschillende soorten hoest
Bestaande merken die hoestproducten op de markt brengen, hebben producten voor “droge hoest”, “prikkelhoest”, “vastzittende hoest”, “productieve hoest” of een van de vele andere benamingen die verwarrend kunnen zijn voor consumenten. Er zijn in feite maar twee soorten hoest, productieve hoest (met slijm) en vastzittende of niet-productieve hoest (zonder slijm).

Over Bronchostop
Bronchostop is sinds september 2015 op de markt in België en  Nederland.
De  introductie is zeer succesvol in alle landen waar het is gelanceerd, doordat Bronchostop de consument en haar behoefte centraal stelt. Bronchostop is voor beide typen hoest en dit is een uitkomst voor de consument die in de meerderheid van de gevallen niet weet welk soort hoest ze heeft.


  


« Terug naar overzicht